2022. július 3.
Vízből kihalászott műanyagszemétből csinál fürdőgatyát az O’Neill

Vízből kihalászott műanyagszemétből csinál fürdőgatyát az O’Neill

A népszerű szörf és ruházati márka olyan kollekciót készített, amely 86%-ban újrahasznosított műanyagokból gyártott darabokból áll. Az O’Neill Blue elnevezésű óceánmentő misszió célja, hogy felhívja a figyelmet az óceán szennyezettségére.

A márka Jack O’Neill szörfös nevéhez fűződik, aki 1996-ban álmodta meg a Tenger Odüsszeia edukációs misszióját, hogy felvilágosítsa a diákokat a tengerrel és a környezettel való szoros kapcsolat fenntartásának fontosságáról. A márka azóta is kiemelt figyelmet fordít a témára, most éppen ezzel a különleges kollekcióval.

 

Több, mint 10 millió palackot hasznosítottak újra a ruházatokhoz
Az újrahasznosított ruhákat bionikus, azaz tengerparti műanyag hulladékból készült szállal varrják. A márka újrahasznosított PET-palackokból készült úgynevezett REPREVE®-et használ, amelyet megtisztítanak és fonalaikba szőnek. A fonalat ezt követően a U TRUST® által tanúsított legjobb minőségű újrahasznosított rostforgácsok és pelyhek felhasználásával sodorják. A szintetikus szálak ezen formája kevesebb üvegházhatású gázra támaszkodik, és a folyamat során vizet és energiát takarít meg.

 

2025-re az O’Neill Blue kollekció kizárólag újrahasznosított ruhadarabokat tartalmaz majd
A 2022-es tavaszi/nyári kollekció 86%-a ezzel a technológiával készült. Céljuk, hogy 2025-re egy 100%-os O’Neill Blue termékcsaláddal álljanak elő. „Arra törekszünk, hogy teljes mértékben megfeleljünk magatartási kódexünknek, és felhívjuk az emberek figyelmét az óceán szennyezettségére. Az O’Neill Blue nem a szezonális trendekről szól, nem is egy kapszula kollekció, sokkal inkább a hosszú távú fenntarthatóságot és az óceánok egészségét helyezzük előtérbe” - tette hozzá Kun Álmos, az O’Neill márkamenedzsere.

 

A program megálmodói azt remélik, hogy nem csak ennyivel járulhatnak hozzá az óceánok tisztaságához, hanem missziójuk inspirációként hat a vásárlók számára is egy környezettudatosabb életre és az óceánok tisztaságának megőrzésére. 

Megosztás

Visszatér a Nautica Magyarországra

Hello Trend

Visszatér a Nautica Magyarországra

  • 2022.05.24

Az amerikai márka a tengeri stílus, a vitorlázás és a vízi sportok szerelmeseit célozza meg, fő törekvése, hogy a vízparti viseletet stílusossá tegye és sportos eleganciával töltse fel.